TYRES

Rehvide laius
Laiemad rehvid annavad sinu autole parema haarde kuiva asfaldi puhul, aga sellega suureneb kütusekulu. Liiga laiad rehvid võivada aga auto kere vastu
hõõrduma hakata, hävitades rehvi sellega. Kitsad rehvid on paremad talvisel teel, aga liiga kitsad jällegi suurendavad ohutuse riski. Auto teel püsimine sõltub suurestki sellest kui palju kummipinda puutub teega kokku. Kui sa just ei tee mõnda professionaalset eksperimenti või ei ole ekspert sel alal, siis peaksid sa kasutama alati autotootja poolt soovitatud rehvi suurust.

Rehvide kuvasuhe ehk kõrguse ja laiuse suhe määrab ära rehvi külgmise kõrguse. Madalam ja jäigem rehv parandab haakuvust kurvides, aga muudab autosõidu karmimaks. Seetõttu ongi Cadillacil suured rehvid ning Porche puhul tundub nagu oleks velgede ümber kummipael tõmmatud. Liiga palju rehvi kuvasuhet muutes võib spidomeeter valetama hakata, mistõttu kasutavad osad inimesed nö Plus-üks seadistust (muutes rehvikõrgust väiksemaks ja velje läbimõõtu suuremaks). Sellisel viisil on kurvides parem pidamine ning spidomeeter näitab täpsemalt. Kuigi Eesti teedel võivad madalamad rehvid rohkem velge lõhkuda.

Rehvi diameeter
Siin ei ole väga läbirääkimisruumi. Kui sinu auto kasutab 16 tolliseid rattaid, siis sa peaksid kasutama ka 16 tolliseid rehve. Rehvi diameetri muutmiseks pead ostma uued rattad.

Rehvid ja nõuanded

Rehvid etendavad suurimat osa tehnikast tingitud avariides. Auto juhtimine toimub ju rehvide ja tee vahelise nelja väikese kokkupuutepinna kaudu. Seetõttu võib julgelt väita, et rehvid on Teie sõiduki üheks tähtsamaks komponendiks. Neist sõltuvad juhitavus, pidurdamine ja ka kiirendus.

  • Kontrolli rehvimustri sügavust!
    Eesti Vabariigis on vähim lubatud rehvimustri jääksügavus suverehvidel 1,6 mm ja talverehvidel 3,0 mm. Paraku ei taga taolised “lubatud rehvid”
    turvatunnet. Oleme arvamusel, et liiklusohutuse seisukohalt võiks lubatud jääksügavused olla vastavalt 2,5 mm ja 5,0 mm.
  • Kontrolli rehvirõhu õigsust!
    Kuna sõites rehvides olev õhk soojeneb ja paisub, siis parim aeg rõhu mõõtmiseks on hommikul enne sõitma hakkamist.
    Ülerõhu puhul muutuvad autorehvid liigjäigaks, niigi väike kontaktpind teekattega väheneb veelgi. Tulemuseks on puudulik rehvide haardumine ja sõiduki halb juhitavus.
    Alarõhu tunnusteks on sõiduki teel “ujumine” ja “raske” rool. Pealegi suureneb märgatavalt kütusekulu.
  • Jälgi regulaarselt, et rehvide külgpinnad oleksid vigastusteta st. puuduksid sisselõiked, nn. “munad” jms.
  • Ära unusta kontrollimast varuratta seisukorda. Seda on küll harva vaja, ent siiski.
  • Kord aastas oleks soovitav käia sõidukiga sillastendis. Selle tingivad eelkõige meie teeolud. Rataste vale kokkujooks on normaalse sõidustiili puhul rehvide ebaühtlase kulumise suurim põhjustaja. Sillastendi vältimine pole seega kokkuhoid.
  • Rataste tasakaalustamine ei ole rehvitöökodade poolt väljamõeldud “lisatöö”, mis võimaldaks Teile suurema arve esitada. Sellest sõltub nii liiklusohutus (pidurdusteekonna pikkus) kui ka Teie sõidu mugavus. Seepärast soovitame rattaid kontrollida veidi sagedamini kui 2 korda aastas kohustusliku rehvivahetuse ajal.
  • Suverehvid soeta ja paigalda sügise algul, kuna vesiliu- ja ka lörtsiliuohu tõttu peaks Te sügavaimat rehvimustrit vajama just sel aastaajal. Idees sisaldub ka majanduslik efekt, sest sellesse perioodi jäävad üldjuhul ka rehvifirmade sooduspakkumised.
  • Olles soetanud uued naastrehvid vältige esimese 200-500 kilomeetri jooksul äkkpidurdusi, -kiirendusi ning uljaid manöövreid. See on vajalik selleks, et naelad jõuaks “istuda” oma õigetele kohtadele.

Kiired rehvid Continentalilt

Continental laiendab oluliselt oma kiirete rehvide rida – eesmärgiks on saavutada juhtiv positsioon ka selles turusegmendis.

Lisaks äsja esitletud ContiSportContact 5P-le on Continentalil esitlusküpseks saamas teinegi kiiretele autodele mõeldud uudistoode – veel sel aastal tutvustatakse avalikkusele uut mudelit ContiForceContact.
Aga enne näeb ilmavalgust SportContiVmax+, mis mõeldud kuni 400 km/h kiiruste tarbeks. Uute toodetega loodab Continental kannale astuda eelkõige Pirellile, kes selles segmendis juhtival positsioonil.
Täieneb ka ContiSportContactide valik – vahemikus 19–23 tolli toodetavale ContiSportContact 5P-le lisandub järgmisel aastal 17–18tollises mõõdus n-ö tavaline ContiSportContact 5.

Artikli allikaks Tehnikamaailm